Թատերական աթոռները ներկայացնում են իրենց իրավունքները06.20.2016
Սանկտ-Պետերբուրգի թատրոնի և երաժշտության պետական թանգարանում մայիսի 19-ից գործում է «Տասներեք աթոռ» խորագրով ցուցահանդես-կոլաժ՝ նվիրված թատերական բեմում ամենաանշմար, բայց և ամենաանփոխարինելի առարկային՝ աթոռին: Այդ մասին տեղեկացնում է «taglur.am»-ը՝ հղում անելով «theatremuseum.ru»-ին:
Աթոռը միայն նստելու համար չի: Երկու աթոռ և մի փոքր երևակայություն ու կարելի է պատկերացնել գործողության յուրաքանչյուր վայր, յուրաքանչյուր դեկորացիա: Աթոռը կարող է փոխարինել բացակա զուգընկերոջը: Թատերական աթոռները հեռավոր ժամանակների վկաներ են, լեգենդար ներկայացումների մասնակիցներ:
Ցուցահանդես-կոլաժը ներկայացնում է աթոռների վրա նետված հայացքների տարբեր պատկերացումներ: Հին, բայց լեգենդար բեմադրություններից ժառանգություն մնացած աթոռներ ու բազյկաթոռներ, լուսանկարներ ու տեսագրված փաստեր, ճեպանկարներ ու մատիտանկարներ, որոնք փորձում են բացել թատերական աթոռի թեման հնարավորինս լրիվ ու ամբողջական:
Աթոռների ձևափոխումներով կարելի է պատկերացում ստանալ այս կամ այն թատերական ժամանակաշրջանից մեկ այլին անցնելու կասմ գեղարվեստական լեզվի փոփոխության մասին: Օրինակ, Վսեվոլոդ Մեյերհոլդի 1917թ.-ին բամադրած «Դիմակահանդեսի» շքեղ աթոռների կողքին կարելի է տեսնել կոնստրուկտիվիստական ոճի ատրակցիոն-աթոռ 1922թ.-ին նրա իսկ բեմականացրած «Տարելկինի մահը» ներկայացումից: Ընդամենը 5 տարի, սակայն աթոռները վկայում են արվեստագետի ու հանդիսատեսի մտածողության, մտքի ընթացքի արմատական փոփոխությունը:
Ցուցադրանքում պատվավոր տեղեր են հատկացվել լեգենդար ներկայացումների մեջ օգտագործված այնպիսի ռեկվիզիտների, ինչպիսիք են Նաթան Ալթմանի Պուշկինի անվան դրամայի թատրոնում «խաղացած» գահը՝ «Համլետ» ներկայացման համար կամ Սանկտ-Պետերբուրգի Մեծ դրամատիկական թատրոնում Տովստոնոգովի բեմադրած «Ռևիզոր»-ի աթոռը և այլն:
Բայց պետք է նշել, որ նշանավոր աթոռների կողքին ներկայացվում են նաև անհայտ անթիկնակ անթոռակ, որն անհիշելի ժամանակներից անմռունչ կատարում է իր պարտականությունը մինչև այսօր...
Ցուցահանդեսում առանձին տեղ է հատկացվել նաև որոշ նշանավոր թատերական գործիչների աթոռների ու բազկաթոռների: Օրինակ, այստեղ կարելի է տեսնել նշանավոր երգիչ Շալյապինի կամ կոմպոզիտոր Ռիմսկի-Կորսակովի տնային պայմաններում, կենցաղում օգտագործած աթոռները և այլն:
Ցուցահանդեսը կգործի մինչև սեպտեմբերի 18-ը:
Սանկտ-Պետերբուրգի թատրոնի և երաժշտության պետական թանգարանում մայիսի 19-ից գործում է «Տասներեք աթոռ» խորագրով ցուցահանդես-կոլաժ՝ նվիրված թատերական բեմում ամենաանշմար, բայց և ամենաանփոխարինելի առարկային՝ աթոռին: Այդ մասին տեղեկացնում է «taglur.am»-ը՝ հղում անելով «theatremuseum.ru»-ին:
Աթոռը միայն նստելու համար չի: Երկու աթոռ և մի փոքր երևակայություն ու կարելի է պատկերացնել գործողության յուրաքանչյուր վայր, յուրաքանչյուր դեկորացիա: Աթոռը կարող է փոխարինել բացակա զուգընկերոջը: Թատերական աթոռները հեռավոր ժամանակների վկաներ են, լեգենդար ներկայացումների մասնակիցներ:
Ցուցահանդես-կոլաժը ներկայացնում է աթոռների վրա նետված հայացքների տարբեր պատկերացումներ: Հին, բայց լեգենդար բեմադրություններից ժառանգություն մնացած աթոռներ ու բազյկաթոռներ, լուսանկարներ ու տեսագրված փաստեր, ճեպանկարներ ու մատիտանկարներ, որոնք փորձում են բացել թատերական աթոռի թեման հնարավորինս լրիվ ու ամբողջական:
Աթոռների ձևափոխումներով կարելի է պատկերացում ստանալ այս կամ այն թատերական ժամանակաշրջանից մեկ այլին անցնելու կասմ գեղարվեստական լեզվի փոփոխության մասին: Օրինակ, Վսեվոլոդ Մեյերհոլդի 1917թ.-ին բամադրած «Դիմակահանդեսի» շքեղ աթոռների կողքին կարելի է տեսնել կոնստրուկտիվիստական ոճի ատրակցիոն-աթոռ 1922թ.-ին նրա իսկ բեմականացրած «Տարելկինի մահը» ներկայացումից: Ընդամենը 5 տարի, սակայն աթոռները վկայում են արվեստագետի ու հանդիսատեսի մտածողության, մտքի ընթացքի արմատական փոփոխությունը:
Ցուցադրանքում պատվավոր տեղեր են հատկացվել լեգենդար ներկայացումների մեջ օգտագործված այնպիսի ռեկվիզիտների, ինչպիսիք են Նաթան Ալթմանի Պուշկինի անվան դրամայի թատրոնում «խաղացած» գահը՝ «Համլետ» ներկայացման համար կամ Սանկտ-Պետերբուրգի Մեծ դրամատիկական թատրոնում Տովստոնոգովի բեմադրած «Ռևիզոր»-ի աթոռը և այլն:
Բայց պետք է նշել, որ նշանավոր աթոռների կողքին ներկայացվում են նաև անհայտ անթիկնակ անթոռակ, որն անհիշելի ժամանակներից անմռունչ կատարում է իր պարտականությունը մինչև այսօր...
Ցուցահանդեսում առանձին տեղ է հատկացվել նաև որոշ նշանավոր թատերական գործիչների աթոռների ու բազկաթոռների: Օրինակ, այստեղ կարելի է տեսնել նշանավոր երգիչ Շալյապինի կամ կոմպոզիտոր Ռիմսկի-Կորսակովի տնային պայմաններում, կենցաղում օգտագործած աթոռները և այլն:
Ցուցահանդեսը կգործի մինչև սեպտեմբերի 18-ը: