Մարդկանց և կենդանիների խաչվող աշխարհների և տեսակի շարունակության հեքիաթը06.20.2014
Հունիսի 14-ի Վիենայի պետական օպերային թատրոնում Լեոշ Յանաչեկի «Խորամանկ աղվեսի արկածները» ներկայացման պրեմիերայից հետո հանդիսատեսները բուռն ու երկարատև ծափերով դիմավորեցին, դժվարությամբ նախաբեմ ելած, 84-ամյա ավստրիացի ռեժիսոր Օտտո Շենկին, վերջին տասնամյակի համշխարհային երաժշտական թատրոնի խոշորագույն վարպետներից մեկին: Այդ մասին «РИА Новости»-ի տեղեկատվությունը փոխանցում է «taglur.am»-ը:
Թատերաշրջանի վերջին պրեմիերան դարձավ 1923թ.-ին Վիենայից ընդամենը 130 կմ հյուսիս գտնվող չեխական Բռնո քաղաքում, մորավիացի հայտնի կոմպոզիտորի կողմից գրված, այդ ստեղծագործության առաջին ներկայացումը: Նշենք, որ տաղանդավոր կոմպոզիտորը Բռնոյում է անցկացրել իր ողջ կյանքը:
Այս օպերայի բեմականացումը ինչ-որ առումով առաջին անգամ էր նաև, արդեն ավելի քան 50 տարի, Վիենայի օպերայում աշխատող բեմադրիչի համար, ով 1988թ.-ին մորավիացի կոմպոզիտորի «Յենուֆա» օպերայի բեմականացումից հետո, այլևս նրա ստեղծագործությանը չէր անդրադարձել: Անշուշտ, դրանից հետո Շենկը աշխարհի շատ առաջտար օպերային թատրոններում էր բեմադրություններ իրականացրել (ընդհանուր հաշվով՝ մոտ 130 ներկայացում), սակայն, շատերի համար անսպասելի, նա Վիենայում կրկին անդրադարձավ Լեոշ Յանաչեկի ստեղծագործությանը:
«Սա Վիենայի օպերայում եղել է իմ առաջին բեմադրությունը: Իսկ հիմա, հավանաբար՝ վերջինը: Այսպես ամբողջանում է սատանայական շրջանը»,- ասել է Շենկեն պրեմիերայի նախօրեին:
Մարդկանց և կենդանիների խաչվող աշխարհների և տեսակի շարունակության մասին օպերա-հեքիաթը Շենկը բեմադրել է խստորեն պահպանելով լիբրետոյի սյուժետային գիծը՝ առանց մոդեռնիզացման: Նկարիչ Ամրա Բուհբինդերը բեմի վրա ստեղծել է կախարդական անտառ, որտեղ մեկ շրջապտույտի մեջ ապրում ու մահանում են աղվեսները, ծղրիդները, բզեզները, նապաստակները, ոզնիները, անտառապահը, նրա կինը, հոգևորականը, դպրոցի տնօրենը և որսագողը: Թատրոնը ծրագրում հայտարարել է, որ այս «հեքիաթը հասցեագրում է փոքրերին և մեծերին»:
Գլխավոր դերերում հանդես են գալիս կանադացի բարիտոն Ջերալդ Ֆինլին (անտառապահ), իսրայելցի սոպրանո Շեն Ռեյսը (Սրականջ աղվես), կորեացի սոպրանո Հյունա Կոն (Ոսկեբաշ աղվես): Հանդիսատեսը հատկապես մեծ ջերմությամբ է ընդունել Վիենայի օպերային դպրոցի աշակերտների ելույթը:
Ավելացնենք, որ ներկայացման բեմադրիչ-նվագավարն է Վիենայի օպերայի երաժշտական ղակավար Ֆրանց Վելզեր-Մյոսթը:
Թատերաշրջանի վերջին պրեմիերան դարձավ 1923թ.-ին Վիենայից ընդամենը 130 կմ հյուսիս գտնվող չեխական Բռնո քաղաքում, մորավիացի հայտնի կոմպոզիտորի կողմից գրված, այդ ստեղծագործության առաջին ներկայացումը: Նշենք, որ տաղանդավոր կոմպոզիտորը Բռնոյում է անցկացրել իր ողջ կյանքը:
Այս օպերայի բեմականացումը ինչ-որ առումով առաջին անգամ էր նաև, արդեն ավելի քան 50 տարի, Վիենայի օպերայում աշխատող բեմադրիչի համար, ով 1988թ.-ին մորավիացի կոմպոզիտորի «Յենուֆա» օպերայի բեմականացումից հետո, այլևս նրա ստեղծագործությանը չէր անդրադարձել: Անշուշտ, դրանից հետո Շենկը աշխարհի շատ առաջտար օպերային թատրոններում էր բեմադրություններ իրականացրել (ընդհանուր հաշվով՝ մոտ 130 ներկայացում), սակայն, շատերի համար անսպասելի, նա Վիենայում կրկին անդրադարձավ Լեոշ Յանաչեկի ստեղծագործությանը:
«Սա Վիենայի օպերայում եղել է իմ առաջին բեմադրությունը: Իսկ հիմա, հավանաբար՝ վերջինը: Այսպես ամբողջանում է սատանայական շրջանը»,- ասել է Շենկեն պրեմիերայի նախօրեին:
Մարդկանց և կենդանիների խաչվող աշխարհների և տեսակի շարունակության մասին օպերա-հեքիաթը Շենկը բեմադրել է խստորեն պահպանելով լիբրետոյի սյուժետային գիծը՝ առանց մոդեռնիզացման: Նկարիչ Ամրա Բուհբինդերը բեմի վրա ստեղծել է կախարդական անտառ, որտեղ մեկ շրջապտույտի մեջ ապրում ու մահանում են աղվեսները, ծղրիդները, բզեզները, նապաստակները, ոզնիները, անտառապահը, նրա կինը, հոգևորականը, դպրոցի տնօրենը և որսագողը: Թատրոնը ծրագրում հայտարարել է, որ այս «հեքիաթը հասցեագրում է փոքրերին և մեծերին»:
Գլխավոր դերերում հանդես են գալիս կանադացի բարիտոն Ջերալդ Ֆինլին (անտառապահ), իսրայելցի սոպրանո Շեն Ռեյսը (Սրականջ աղվես), կորեացի սոպրանո Հյունա Կոն (Ոսկեբաշ աղվես): Հանդիսատեսը հատկապես մեծ ջերմությամբ է ընդունել Վիենայի օպերային դպրոցի աշակերտների ելույթը:
Ավելացնենք, որ ներկայացման բեմադրիչ-նվագավարն է Վիենայի օպերայի երաժշտական ղակավար Ֆրանց Վելզեր-Մյոսթը: