Թատրոնը և թատրոնի մարդիկ «Արվեստների գիշերվա» մեջ11.03.2014
Մոսկվայում նոյեմբերի 3-ին նախատեսված «Արվեստների գիշերվա» թատերական հատվածում սպասվող առավել գրավիչ 5 միջոցառումներն են.
Սերգեյ Ժենովաչի «Թատերական արվեստի ստուդիա»
Այս թատրոնի պատմության 10 տարիների ընթացքում առաջին անգամ հանդիսատեսը կգա որպես էքսկուրսանտ: Իսկ թատրոնի շենքը էքսկուրսիաներ անցկացնելու համար ունի շատ նպաստավոր իրավիճակ: Այստեղ 19-րդ դարում եղել է ոսկեգործության ֆաբրիկա, որը պատկանելիս է եղել Ալեքսեևների ընտանիքին, որտեղ էլ 1863 թ.-ին ծնվել է Կոնստանտին Ստանիսլավսկին: Հանդիսատեսներն այստեղ կտեսնեն թատրոնի անդրկուլսները, դերասանների դիմահարդարանները և բեմը: Այս գիշեր նրանք հանգամանալից կծանոթանան թատրոնի շենքի պատմությանը, կիմանան այն մասին, թե ինչպես է Ստանիսլավսկին ֆաբրիկայում կազմակերպել բանվորական թատերական կոլեկտիվ, ինչպես է նրա նախապապը առևտուր արել Մոսկվայում: Մի խոսքով այս գիշեր հանդիսատեսի առջև կբացվեն ոչ միայն թատրոնի հետաքրքիր առեխծվածները, այլև այն շենքի պատմության էջերը, որտեղ «Թատերական արվեստի ստուդիան» իրականացնում է իր բեմադրությունները:
«Մոստ» թատրոն
Այս թատրոնի մամլո ծառայության աշխատակցի ասելով, երբ Յուրի Լյուբիմովը մահացավ, թատրոնում հասկացան, որ «Արվեստների գիշրվա» վերաբերյան իրենց բոլոր նախագծերը և մտահղացումները բացարձակ հրատապ չեն: «Մոստ» թատրոնը, նրա գեղարվեստական ղեկավարը այն սերունդի ներկայացուցիչներն են, որոնց ձևավորել է Լյուբիմովը և նրա Տագանկայի թատրոնը: Ահա թե ինչու, այս գիշեր այստեղ ներկա կլինեն բոլոր նրանք, ովքեր աշխատել են Յուրի Լյուբիմովի հետ՝ Վենիամին Սմեխովը, Ալեքսեյ Բարտոշևիչը, Ալեքսանդր Վիլկինը և Լյուդմիլա Դավիդովան: Նրանք կհիշեն վարպետին: Այս հանդիպման համար Բախրուշինի թանգարանը հատուկ տրամադրել է եզակի արխիվային ձայնագրություններ, որոնցում հավերժացվել են Լյուբիմովի փորձերն ու ներկայացումները՝ էմիգրացիայից առաջ:
«Դրամատիկական արվեստի դպրոց»
Հանդիպումը կոչվում է «Ինչպես կազմակերպել թատրոն տանը»: Այն, բնականաբար, ենթադրում է, թե ինչպես պատրաստել դեկորացիաներ, կարել հագուստներ, սովորեցնել կատվին Ստանիսլավսկու սիստեմը: Սակայն, թե ինչի մասին իրականում խոսք կլինի, ստույգ հայտնի չի: Սակայն, պարզ է մի բան: Կրիմովն, անպատճառ, կներկայացնի իր ռեժիսորական աշխատանքը և վերջերս իր գոյության 10-ամյակը բոլորած լաբորատորիան: Հանդիպումը Կրիմովի հետ միասին կանցկացնի թատերական քննադատ Ալլա Շենդերովան:
Ստրաստնու վրայի թատերական կենտրոն
Այստեղ միմյանց կհանդիպեն ռուսական ժամանակակից թատրոնի երկու ինքնատիպ ռեժիսորները՝ Կիրիլ Սերեբրեննիկովը և Կոնստանտին Բոգոմոլովը: Հայտարարված թեմայում ինչ-որ բան կա Ֆրեյդից.«Ինչպես կարող ես «դու»-ով խոսել քո սեփական «ես»-ի հետ»: Սպասվում է, որ խոսքը կլինի հպարտության մասին, բայց յուրաքանչյուրին էլ պարզ է, որ քաղաքականության, հայրենասիրության և հասարակական կյաքի մասին խոսակցությունից հնարավոր չի լինի խուսափել: Մանավանդ, դա առավել ընկալելի է, եթե նկատի ունենանք, որ խոսակցությանը կմասնակցի նաև «Թատրոն» հանդեսի գլխավոր խմբագիր և եվրոպական թատրոնների գլխավոր փառատոներից մեկի՝ «Wiener Festwochen»-ի ծրագրի տնօրեն Մարինա Դավիդովան:
«Սաց» թատրոն
Այս թատրոնում պրովակացիաների հանճարներից մեկը, այս անգամ օպերային արվեստի ներկայացուցիչ, Վասիլի Բարխատովը, կհանդիպի հանդիսատեսների հետ, որպեսզի նրանց սովորեցնի թե որ երաժշտական գործիքի անունը ինչ է, ինչ տարբերություն կա արիայի և արիոզոյի միջև և որոնք են օպերայի 5 օրենքները: Նկատի ունենալով, որ Բարխատովի բեմադրությունները շատ հեռու են դասական ընթերցումներից, դժվար չի ենթադրել, որ «Ինչպես դիտել և լսել օպերա» թեմայով զրույցը հետաքրքիր է լինելու:
Լավրուշինսկու փակուղում, Տրետյակովյան պատկերասրահ
Դերասանուհի, ռեժիսոր, 8 գրքի հեղինակ և սեփական փորձարարական թատրոնի հիմնադիր Ալլա Դեմիդովան կպատմի այն մասին, որ արվեստը հաճախ միակն է, որ կարող է գալ օգնության, երբ մարդն այլևս փախուստի կամ թաքնվելու տեղ չունի: Միաժամանակ այս հանդիպման ժամանակ կքննարկվի ժամանակակից ինտելեկտուալ հասարակության նորմերը և արդյոք անհրաժեշտ է իմանալ «Եվգենի Օնեգինի» առաջին գլուխը, որպեսզի քեզ համարես մտավորական: Ալլա Դեմիդովայի հետ կզրուցի «Սնոբ» հանդեսի գլխավոր խբագիր Սերգեյ Նիկոլաևիչը:
Սերգեյ Ժենովաչի «Թատերական արվեստի ստուդիա»
Այս թատրոնի պատմության 10 տարիների ընթացքում առաջին անգամ հանդիսատեսը կգա որպես էքսկուրսանտ: Իսկ թատրոնի շենքը էքսկուրսիաներ անցկացնելու համար ունի շատ նպաստավոր իրավիճակ: Այստեղ 19-րդ դարում եղել է ոսկեգործության ֆաբրիկա, որը պատկանելիս է եղել Ալեքսեևների ընտանիքին, որտեղ էլ 1863 թ.-ին ծնվել է Կոնստանտին Ստանիսլավսկին: Հանդիսատեսներն այստեղ կտեսնեն թատրոնի անդրկուլսները, դերասանների դիմահարդարանները և բեմը: Այս գիշեր նրանք հանգամանալից կծանոթանան թատրոնի շենքի պատմությանը, կիմանան այն մասին, թե ինչպես է Ստանիսլավսկին ֆաբրիկայում կազմակերպել բանվորական թատերական կոլեկտիվ, ինչպես է նրա նախապապը առևտուր արել Մոսկվայում: Մի խոսքով այս գիշեր հանդիսատեսի առջև կբացվեն ոչ միայն թատրոնի հետաքրքիր առեխծվածները, այլև այն շենքի պատմության էջերը, որտեղ «Թատերական արվեստի ստուդիան» իրականացնում է իր բեմադրությունները:
«Մոստ» թատրոն
Այս թատրոնի մամլո ծառայության աշխատակցի ասելով, երբ Յուրի Լյուբիմովը մահացավ, թատրոնում հասկացան, որ «Արվեստների գիշրվա» վերաբերյան իրենց բոլոր նախագծերը և մտահղացումները բացարձակ հրատապ չեն: «Մոստ» թատրոնը, նրա գեղարվեստական ղեկավարը այն սերունդի ներկայացուցիչներն են, որոնց ձևավորել է Լյուբիմովը և նրա Տագանկայի թատրոնը: Ահա թե ինչու, այս գիշեր այստեղ ներկա կլինեն բոլոր նրանք, ովքեր աշխատել են Յուրի Լյուբիմովի հետ՝ Վենիամին Սմեխովը, Ալեքսեյ Բարտոշևիչը, Ալեքսանդր Վիլկինը և Լյուդմիլա Դավիդովան: Նրանք կհիշեն վարպետին: Այս հանդիպման համար Բախրուշինի թանգարանը հատուկ տրամադրել է եզակի արխիվային ձայնագրություններ, որոնցում հավերժացվել են Լյուբիմովի փորձերն ու ներկայացումները՝ էմիգրացիայից առաջ:
«Դրամատիկական արվեստի դպրոց»
Հանդիպումը կոչվում է «Ինչպես կազմակերպել թատրոն տանը»: Այն, բնականաբար, ենթադրում է, թե ինչպես պատրաստել դեկորացիաներ, կարել հագուստներ, սովորեցնել կատվին Ստանիսլավսկու սիստեմը: Սակայն, թե ինչի մասին իրականում խոսք կլինի, ստույգ հայտնի չի: Սակայն, պարզ է մի բան: Կրիմովն, անպատճառ, կներկայացնի իր ռեժիսորական աշխատանքը և վերջերս իր գոյության 10-ամյակը բոլորած լաբորատորիան: Հանդիպումը Կրիմովի հետ միասին կանցկացնի թատերական քննադատ Ալլա Շենդերովան:
Ստրաստնու վրայի թատերական կենտրոն
Այստեղ միմյանց կհանդիպեն ռուսական ժամանակակից թատրոնի երկու ինքնատիպ ռեժիսորները՝ Կիրիլ Սերեբրեննիկովը և Կոնստանտին Բոգոմոլովը: Հայտարարված թեմայում ինչ-որ բան կա Ֆրեյդից.«Ինչպես կարող ես «դու»-ով խոսել քո սեփական «ես»-ի հետ»: Սպասվում է, որ խոսքը կլինի հպարտության մասին, բայց յուրաքանչյուրին էլ պարզ է, որ քաղաքականության, հայրենասիրության և հասարակական կյաքի մասին խոսակցությունից հնարավոր չի լինի խուսափել: Մանավանդ, դա առավել ընկալելի է, եթե նկատի ունենանք, որ խոսակցությանը կմասնակցի նաև «Թատրոն» հանդեսի գլխավոր խմբագիր և եվրոպական թատրոնների գլխավոր փառատոներից մեկի՝ «Wiener Festwochen»-ի ծրագրի տնօրեն Մարինա Դավիդովան:
«Սաց» թատրոն
Այս թատրոնում պրովակացիաների հանճարներից մեկը, այս անգամ օպերային արվեստի ներկայացուցիչ, Վասիլի Բարխատովը, կհանդիպի հանդիսատեսների հետ, որպեսզի նրանց սովորեցնի թե որ երաժշտական գործիքի անունը ինչ է, ինչ տարբերություն կա արիայի և արիոզոյի միջև և որոնք են օպերայի 5 օրենքները: Նկատի ունենալով, որ Բարխատովի բեմադրությունները շատ հեռու են դասական ընթերցումներից, դժվար չի ենթադրել, որ «Ինչպես դիտել և լսել օպերա» թեմայով զրույցը հետաքրքիր է լինելու:
Լավրուշինսկու փակուղում, Տրետյակովյան պատկերասրահ
Դերասանուհի, ռեժիսոր, 8 գրքի հեղինակ և սեփական փորձարարական թատրոնի հիմնադիր Ալլա Դեմիդովան կպատմի այն մասին, որ արվեստը հաճախ միակն է, որ կարող է գալ օգնության, երբ մարդն այլևս փախուստի կամ թաքնվելու տեղ չունի: Միաժամանակ այս հանդիպման ժամանակ կքննարկվի ժամանակակից ինտելեկտուալ հասարակության նորմերը և արդյոք անհրաժեշտ է իմանալ «Եվգենի Օնեգինի» առաջին գլուխը, որպեսզի քեզ համարես մտավորական: Ալլա Դեմիդովայի հետ կզրուցի «Սնոբ» հանդեսի գլխավոր խբագիր Սերգեյ Նիկոլաևիչը: