Ռեժիսուրան և գործողությունը ենթարկվում են երաժշտական թեմային02.16.2015
Միլանի «Լա Սկալա» թատրոնում կայացել է Ջուզեպե Վերդիի «Աիդա» օպերայի նոր բեմադրության պրեմերիան՝ գերմանացի հայտնի ռեժիսոր Պետեր Շտայնի բեմադրությամբ; Այդ մասին «ԻՏԱՐ-ՏԱՍՍ»-ի տեղեկատվությունը փոխանցում է «taglur.am»-ը:
Գերմանացի արվեստագետը Իտալիայում Վերդիի ամենամասսայականը համարվող օպերան ներկայացնում է միանգամայն նոր և ոչ սովորական տարբերակով: Իր իսկ խոստովանությամբ, ինքը ձգտել է «Աիդան» դարձնել հանդիսատեսի համար ոչ թե սովորական «վառ շոու», ինչպես դա հիմնականում անում են ուրիշ ռեժիսորներ,, այլ վերածել լուրջ և նուրբ հոգեբանական դրամայի:
«Մենք սովորել ենք մտածել, որ «Աիդան» տպավորիչ դեկորացիաներով, հագուստներով և խրոխտ քայլող վիճակագիրներով մասշտաբային տեսարան է: Եվ ողջ ժամանակ՝ ֆորտե: Բայց, եթե մենք բացենք պարտիտուրան, ապա կտեսնենք բոլորովին ուրիշ պատկեր: Օպերայի կեսից ավելին պիանո և պիանիսիմո է»,- ասել է ռեժիսորը իր հարցազրույցներից մեկում: Նրա համոզմամբ, եթե պահպանվեն հեղինակային բոլոր ցուցումները, ապա «Աիդան» շքեղ շոուից կրկին կդառնա այն, ինչ մտահղացվել է՝ «մտերմիկ հոգեբանական դրամա»:
«Մեր առջև դասական սիրային եռանկյունի է. երկու կին սիրում են միևնույն տղամարդուն: Մնացած ամեն ինչը՝ քաղաքականությունը, պատերազմը, կրոնը, ինտրիգները, ֆոն են, որի վրա ծավալվում են գործողությունները»,- ասում է Շտայնը:
Նշենք, որ այս բեմադրությունը գերմանացի ռեժիսորը նախքան Իտալիա տեղափոխվելը, բեմադրել է Մոսկվայի Ստանիսլավսկու և Նեմերովիչ Դանչենկոյի անվան եռաժշտական թատրոնում: Մոսկվայի իր աշխատանքային թիմով էլ նա տեղափոխվել է իտալական նշանավոր այս բեմահարթակ: Ի դեպ, Միլանի թատրոնի բեմում հանդես է գալիս ինտերնացիոնալ կազմ՝ Անիտա Ռաչվելիշվիլին (Ամներիս) և Գեորգի Գիգնաձեն (Ամոնասրո)՝ Վրաստանից, Քրիսթին Լյուիսը (Աիդա)՝ ԱՄՆ-ից և այլք:
Շտայնն առավել շատ հայտնի է որպես դրամատիկական ռեժիսոր, նա համարվում է հունական ողբերգության վարպետ և Չեխովի պիեսների ամենալավ օտարերկրյա բեմադրիչը: 77-ամյա ռեժիսորը համարվում է 20-րդ դարի թատրոնի նորարարներից մեկը: Վերջին 20 տարում նա ապրում է Իտալիայում: Առաջին անգամ օպերային արվեստին անդրադարձել է 1976 թ.-ի: 2000 թ.-ից մշտապես համագործակցում է «Լա Սկալա» թատրոնի հետ: «Աիդան» միլանյան այս նշանավոր բեմի վրա նրա 4-րդ ներկայացումն է: Նա համագործակցել է այնպիսի նշանավոր դիրիժորների հետ, ինչպիսիք են Կլաուդիո Աբբատոն և Ռկարդո Մուտին: Իսկ հիմա էլ նրա գործընկերը նշանավոր Զուբին Մեթան է:
Պետեր Շտայնն իր ռեժիսորական արվեստում հավատարիմ է մնում հեղինակային մտահղացմանը և տեքստին: Այդ իսկ պատճառով նրա դրամատիկական ներկայացումները հաճախ ձգվում են շատ երկար ժամեր: Նա խոստովանում է, որ «երաժշտական տեքստին» հետևելը շատ ավելի դժվար է, որովհետև ռեժիսուրան և գործողությունը ենթարկվում են երաժշտական թեմային:
Թեև միլանյան նոր բեմադրության դեկորացիաները լակոնիկ են և եգիպտոսի հետ բեմական ձևավորումն ընդհանրանում է առավել շատ ոսկեգույնի շնորհիվ, Շտայնի «Աիդայում» շատ բան դասական է: Այն «Լա Սկալայում կցուցադրվի մեկ ամիս:

Միլանի «Լա Սկալա» թատրոնում կայացել է Ջուզեպե Վերդիի «Աիդա» օպերայի նոր բեմադրության պրեմերիան՝ գերմանացի հայտնի ռեժիսոր Պետեր Շտայնի բեմադրությամբ; Այդ մասին «ԻՏԱՐ-ՏԱՍՍ»-ի տեղեկատվությունը փոխանցում է «taglur.am»-ը:
Գերմանացի արվեստագետը Իտալիայում Վերդիի ամենամասսայականը համարվող օպերան ներկայացնում է միանգամայն նոր և ոչ սովորական տարբերակով: Իր իսկ խոստովանությամբ, ինքը ձգտել է «Աիդան» դարձնել հանդիսատեսի համար ոչ թե սովորական «վառ շոու», ինչպես դա հիմնականում անում են ուրիշ ռեժիսորներ,, այլ վերածել լուրջ և նուրբ հոգեբանական դրամայի:
«Մենք սովորել ենք մտածել, որ «Աիդան» տպավորիչ դեկորացիաներով, հագուստներով և խրոխտ քայլող վիճակագիրներով մասշտաբային տեսարան է: Եվ ողջ ժամանակ՝ ֆորտե: Բայց, եթե մենք բացենք պարտիտուրան, ապա կտեսնենք բոլորովին ուրիշ պատկեր: Օպերայի կեսից ավելին պիանո և պիանիսիմո է»,- ասել է ռեժիսորը իր հարցազրույցներից մեկում: Նրա համոզմամբ, եթե պահպանվեն հեղինակային բոլոր ցուցումները, ապա «Աիդան» շքեղ շոուից կրկին կդառնա այն, ինչ մտահղացվել է՝ «մտերմիկ հոգեբանական դրամա»:
«Մեր առջև դասական սիրային եռանկյունի է. երկու կին սիրում են միևնույն տղամարդուն: Մնացած ամեն ինչը՝ քաղաքականությունը, պատերազմը, կրոնը, ինտրիգները, ֆոն են, որի վրա ծավալվում են գործողությունները»,- ասում է Շտայնը:
Նշենք, որ այս բեմադրությունը գերմանացի ռեժիսորը նախքան Իտալիա տեղափոխվելը, բեմադրել է Մոսկվայի Ստանիսլավսկու և Նեմերովիչ Դանչենկոյի անվան եռաժշտական թատրոնում: Մոսկվայի իր աշխատանքային թիմով էլ նա տեղափոխվել է իտալական նշանավոր այս բեմահարթակ: Ի դեպ, Միլանի թատրոնի բեմում հանդես է գալիս ինտերնացիոնալ կազմ՝ Անիտա Ռաչվելիշվիլին (Ամներիս) և Գեորգի Գիգնաձեն (Ամոնասրո)՝ Վրաստանից, Քրիսթին Լյուիսը (Աիդա)՝ ԱՄՆ-ից և այլք:
Շտայնն առավել շատ հայտնի է որպես դրամատիկական ռեժիսոր, նա համարվում է հունական ողբերգության վարպետ և Չեխովի պիեսների ամենալավ օտարերկրյա բեմադրիչը: 77-ամյա ռեժիսորը համարվում է 20-րդ դարի թատրոնի նորարարներից մեկը: Վերջին 20 տարում նա ապրում է Իտալիայում: Առաջին անգամ օպերային արվեստին անդրադարձել է 1976 թ.-ի: 2000 թ.-ից մշտապես համագործակցում է «Լա Սկալա» թատրոնի հետ: «Աիդան» միլանյան այս նշանավոր բեմի վրա նրա 4-րդ ներկայացումն է: Նա համագործակցել է այնպիսի նշանավոր դիրիժորների հետ, ինչպիսիք են Կլաուդիո Աբբատոն և Ռկարդո Մուտին: Իսկ հիմա էլ նրա գործընկերը նշանավոր Զուբին Մեթան է:
Պետեր Շտայնն իր ռեժիսորական արվեստում հավատարիմ է մնում հեղինակային մտահղացմանը և տեքստին: Այդ իսկ պատճառով նրա դրամատիկական ներկայացումները հաճախ ձգվում են շատ երկար ժամեր: Նա խոստովանում է, որ «երաժշտական տեքստին» հետևելը շատ ավելի դժվար է, որովհետև ռեժիսուրան և գործողությունը ենթարկվում են երաժշտական թեմային:
Թեև միլանյան նոր բեմադրության դեկորացիաները լակոնիկ են և եգիպտոսի հետ բեմական ձևավորումն ընդհանրանում է առավել շատ ոսկեգույնի շնորհիվ, Շտայնի «Աիդայում» շատ բան դասական է: Այն «Լա Սկալայում կցուցադրվի մեկ ամիս: