Կ․ Ռայկին․ «Էկրանն արգելափակում է էներգիան»06.08.2020
Zoom-հաղորդակցության միջավայրը չի փոխարինում իրականության մեջ տեղի ունեցող զրույցներին; Կորոնավիրուսի համաճարակով պայմանավորված, ինքնամեկուսացման ընթացքում ձեռք բերած սեփական փորձն է կիսել Մոսկվայի ,Սատիրիկոն․ թատրոնի գեղարվեստական ղեկավար Կոնստանտին Ռայկինը՝ Սանկտ֊Պետերբուրգի գրքի 15֊րդ միջազգային ցուցահանդեսի շրջանակներում անցկացված մամլո կոնֆերանսում։ Այդ մասին տեղեկացնում է «taglur.am»-ը՝ հղում անելով «teatral-online.ru»֊ին։
Ըստ նրա, դա ստիպողական հաղորդակցություն է։ Այն տալիս է կենցաղային նոր կարողություններ, սակայն չի փոխարինի կենդանի հաղորդակցությանը:
Ռայկինը կասկածամտությամբ է վերաբերում նաև առցանց բեմադրություններին։ Նա կարծում է, որ « Ներկայացման էկրանային տարբերակը չորացած ծաղիկներով ծաղկեփունջ է։ Այդպիսի փունջը չի կարող փոխարինել կենդանի անտառին․․․․, նշել է Ռայկինը։
Չնայած այդպիսի քննադատական մոտեցմանը, Ռայկինը մինչև համավարակի սկսվելը կիրառել է առցանց հեռարձակման ձևաչափը։ Բեմադրությունը ընթացել է «Սատիրիկոն» թատրոնի բեմում, իսկ այն դիտել են այլ քաղաքում՝ մինչև վերջ լցված կինոդահլիճում։
Ռայկինը վստահ է, որ թատրոնը պետք է շատ արագ յուրացնի համացանցային տարածությունը, սակայն կարծում է, որ «Էկրանն ամեն դեպքում արգելափակում է էներգիան, այն էկրանավորվում է», որը վերացնում է թատրոնի զգացողությունը, բայց տալիս է պատկերացում ներկայացման մասին;
Ռայկինը նաև այն կարծիքի է,որ համացանցը չի փոխարինի նաև թղթե գրքին։ Դա նույն է ինչ տեղի ունեցավ հագուստի հետ։
«Երբ ի հայտ եկավ սինթետիկան, այն ճնշեց բամբակին ու մետաքսին, իսկ հետո ամեն ինչ կրկին վերադարձավ և դարձավ ավելի թանկ»,֊ նշել է արվեստագետը և եզրակացրել, որ նոր տեխնալոգիաները ընդունակ են միայն մի փոքր ճնշել գրականությանը, սակայն այն ոչ մի տեղ չի անհետանա։
Կոնստանտին Ռայկինն առավել շատ անհանգստացած է մեկ այլ հանգամանքով․ «Երիտասարդությունը քիչ է կարդում․,֊ ասում է նա՝ համարելով այդ երևույթը մի ամբողջ մեծ հիմնախնդիր նոր սերնդի համար։
Նրա կարծիքով ներկա երիտասարդությունը ունի ,կարճ մտքեր», վատ է աշխատում երևակայությունը։ Եվ այդ ամենը այն պատճառով, որ նա չի իրացնում գրքերը և այդ պատճառով էլ չի կարողանում պատկերացնել կարդացածը։
Նա բոլորին, անկախ տարիքից, կոչ է անում կարդալ Սերվանտես, Դոստոևսկի, Դիկկենս, Բրոդսկի, Մաքդոնախ․․․
Լուսանկարն՝ ըստ հղման աղբյուրի:
Ըստ նրա, դա ստիպողական հաղորդակցություն է։ Այն տալիս է կենցաղային նոր կարողություններ, սակայն չի փոխարինի կենդանի հաղորդակցությանը:
Ռայկինը կասկածամտությամբ է վերաբերում նաև առցանց բեմադրություններին։ Նա կարծում է, որ « Ներկայացման էկրանային տարբերակը չորացած ծաղիկներով ծաղկեփունջ է։ Այդպիսի փունջը չի կարող փոխարինել կենդանի անտառին․․․․, նշել է Ռայկինը։
Չնայած այդպիսի քննադատական մոտեցմանը, Ռայկինը մինչև համավարակի սկսվելը կիրառել է առցանց հեռարձակման ձևաչափը։ Բեմադրությունը ընթացել է «Սատիրիկոն» թատրոնի բեմում, իսկ այն դիտել են այլ քաղաքում՝ մինչև վերջ լցված կինոդահլիճում։
Ռայկինը վստահ է, որ թատրոնը պետք է շատ արագ յուրացնի համացանցային տարածությունը, սակայն կարծում է, որ «Էկրանն ամեն դեպքում արգելափակում է էներգիան, այն էկրանավորվում է», որը վերացնում է թատրոնի զգացողությունը, բայց տալիս է պատկերացում ներկայացման մասին;
Ռայկինը նաև այն կարծիքի է,որ համացանցը չի փոխարինի նաև թղթե գրքին։ Դա նույն է ինչ տեղի ունեցավ հագուստի հետ։
«Երբ ի հայտ եկավ սինթետիկան, այն ճնշեց բամբակին ու մետաքսին, իսկ հետո ամեն ինչ կրկին վերադարձավ և դարձավ ավելի թանկ»,֊ նշել է արվեստագետը և եզրակացրել, որ նոր տեխնալոգիաները ընդունակ են միայն մի փոքր ճնշել գրականությանը, սակայն այն ոչ մի տեղ չի անհետանա։
Կոնստանտին Ռայկինն առավել շատ անհանգստացած է մեկ այլ հանգամանքով․ «Երիտասարդությունը քիչ է կարդում․,֊ ասում է նա՝ համարելով այդ երևույթը մի ամբողջ մեծ հիմնախնդիր նոր սերնդի համար։
Նրա կարծիքով ներկա երիտասարդությունը ունի ,կարճ մտքեր», վատ է աշխատում երևակայությունը։ Եվ այդ ամենը այն պատճառով, որ նա չի իրացնում գրքերը և այդ պատճառով էլ չի կարողանում պատկերացնել կարդացածը։
Նա բոլորին, անկախ տարիքից, կոչ է անում կարդալ Սերվանտես, Դոստոևսկի, Դիկկենս, Բրոդսկի, Մաքդոնախ․․․
Լուսանկարն՝ ըստ հղման աղբյուրի: