Ա. Ուչիտել. «խորհրդային ժամանակներում տաղանդավոր կինոնկարներ եղել են այնքան, որքան այժմ»08.24.2016
Սանկտ-պետերբուրգցի կինոռեժիսոր Ալեքսեյ Ուչիտելը կարծիք է հայտնել, որ այսօր ռուսական կինոն թողարկում է արժանապատիվ ֆիլմեր: Անցյալ տարվա «Կինոտավր» միջազգային փառատոնում լինելով ժյուրիի նախագահ՝ նա առանձնացրել է մի շարք ֆիլմեր, որոնց մեջ եղել են նաև կատակերգական աշխատանքներ: Այդ մասին տեղեկացնում է «taglur.am»-ը՝ հղում անելով «teatral-online.ru»-ին:
Խոսելով կինոկատակերգական ժանրի մասին Ուչիտելը նաև նշել է, որ «ընդհանուր կինոհոսքի ֆոնի վրա, այնուամենայնիվ հաջողվածների թիվը շատ չի: Նա ասել է, որ միանման ֆիլմերն ավելի շատ են: Դրանք «պարզապես հեղեղել են էկրանը: Ես դրանք անվանում եմ անեկդոտների էկրանավորում»,- ասել է ռեժիսորը:
Ուչիտելը կարծիք է հայտնել, որ այդպիսի ֆիլմերի ոչ երկարատև կյանքի պատճառն այն է, որ «դրանք, ինչպես և շատ անեկդոտներ, ժամանակի ընթացքում դառնում են ոչ հրատապ և անհետաքրքիր»: Իսկ երկրորդ պատճառը նա համարում է կինոյի ոլորտում աշխատողի կողմից իր արհեստին վատ տիրապետելը: «Դրա մեջ մտնում են աշխատանքը դերասանների հետ, հասկանալի սյուժե կառուցելը, մոնտաժը»,-ասել է ռեժիսորը:
Ըստ նրա խորհրդային ժամանակներում տաղանդավոր կինոնկարներ եղել են այնքան, որքան այժմ: Դրանք միշտ քիչ են եղել: Սակայն «խորհրդային կինեմատոգրաֆիան» ուժեղ էր այն բանով, որ «միջին» ֆիլմերի որակը շատ բարձր էր: Այսինքն նկարահանվում էին ժանրային արհեստի ֆիլմեր, որոնք չէին հավակնում բարձր արժևորումների և փառատոնային հաջողությունների, սակայն, դրանով հանդերձ, շատ պինդ էին:
«Դրանով է ուժեղ նաև ամերիկյան կինեմատոգրաֆը: Եվ այդ միջին օղակը մեր ժամանակակից կինոյում լրջորեն պակասում է»,- ընդգծել է Ուչիտելը:
Նրա կարծիքով, մնացած հարցերում ռուսական կինոյում ամեն ինչ կարգին է: Տարվա ընթացքում թողարկվում է մի քանի կինոնկար, որոնք ներկայացվում են փառատոներում, և մի քանի կինոնկար, որոնք դրամարկղային ռեկորդներ են սահմանում:
«Կարծում եմ, հենց որ մենք ձգենք ընդհանուր մակարդակը, ստեղծենք ինչ-որ մի «միջին կինեմատոգրաֆ», ինչպես միջին բիզնեսը կամ միջին խավը, ապա այն կդառնա բավականին պինդ, ամեն ինչ լավ կլինի»,- ամփոփել է իր միտքը ռեժիսորը:
Ավելացնենք, որ օգոստոսի 27-ին Ռուսաստանում պաշտոնապես նշվում է ռուական կինոյի օրը և հայտնի կինոռեժիսորի խոսքը յուրահատուկ և ուսանելի գնահատական է անկախության տարիների ընթացքում անցած և ապագայում սպասվող ստեղծագործական ճանապարհի մասին ոչ միայն ռուսական կինեմատոգրաֆի պարագայում:
Խոսելով կինոկատակերգական ժանրի մասին Ուչիտելը նաև նշել է, որ «ընդհանուր կինոհոսքի ֆոնի վրա, այնուամենայնիվ հաջողվածների թիվը շատ չի: Նա ասել է, որ միանման ֆիլմերն ավելի շատ են: Դրանք «պարզապես հեղեղել են էկրանը: Ես դրանք անվանում եմ անեկդոտների էկրանավորում»,- ասել է ռեժիսորը:
Ուչիտելը կարծիք է հայտնել, որ այդպիսի ֆիլմերի ոչ երկարատև կյանքի պատճառն այն է, որ «դրանք, ինչպես և շատ անեկդոտներ, ժամանակի ընթացքում դառնում են ոչ հրատապ և անհետաքրքիր»: Իսկ երկրորդ պատճառը նա համարում է կինոյի ոլորտում աշխատողի կողմից իր արհեստին վատ տիրապետելը: «Դրա մեջ մտնում են աշխատանքը դերասանների հետ, հասկանալի սյուժե կառուցելը, մոնտաժը»,-ասել է ռեժիսորը:
Ըստ նրա խորհրդային ժամանակներում տաղանդավոր կինոնկարներ եղել են այնքան, որքան այժմ: Դրանք միշտ քիչ են եղել: Սակայն «խորհրդային կինեմատոգրաֆիան» ուժեղ էր այն բանով, որ «միջին» ֆիլմերի որակը շատ բարձր էր: Այսինքն նկարահանվում էին ժանրային արհեստի ֆիլմեր, որոնք չէին հավակնում բարձր արժևորումների և փառատոնային հաջողությունների, սակայն, դրանով հանդերձ, շատ պինդ էին:
«Դրանով է ուժեղ նաև ամերիկյան կինեմատոգրաֆը: Եվ այդ միջին օղակը մեր ժամանակակից կինոյում լրջորեն պակասում է»,- ընդգծել է Ուչիտելը:
Նրա կարծիքով, մնացած հարցերում ռուսական կինոյում ամեն ինչ կարգին է: Տարվա ընթացքում թողարկվում է մի քանի կինոնկար, որոնք ներկայացվում են փառատոներում, և մի քանի կինոնկար, որոնք դրամարկղային ռեկորդներ են սահմանում:
«Կարծում եմ, հենց որ մենք ձգենք ընդհանուր մակարդակը, ստեղծենք ինչ-որ մի «միջին կինեմատոգրաֆ», ինչպես միջին բիզնեսը կամ միջին խավը, ապա այն կդառնա բավականին պինդ, ամեն ինչ լավ կլինի»,- ամփոփել է իր միտքը ռեժիսորը:
Ավելացնենք, որ օգոստոսի 27-ին Ռուսաստանում պաշտոնապես նշվում է ռուական կինոյի օրը և հայտնի կինոռեժիսորի խոսքը յուրահատուկ և ուսանելի գնահատական է անկախության տարիների ընթացքում անցած և ապագայում սպասվող ստեղծագործական ճանապարհի մասին ոչ միայն ռուսական կինեմատոգրաֆի պարագայում: