Քաղաքակրթական ներուժը կեցության բարձրագույն արժեք է:

20-րդ դարի Լեոնարդո դա Վինչին

12.12.2013


Մոսկվայի ժամանակակից արվեստի թանգարանում բացվել է 20-րդ դարի հոլանդացի նշանավոր նկարիչ Մաուրիցա Կորնելիս Էշերի գրաֆիկական աշխատանքների ցուցահանդեսը: Այդ մասին հաղորդում է «tvkultura.ru»-ն: Նա այն նկարիչն է, ով գրաֆիկայի միջոցերով ցուցադրել է ամեն տեսանելիի հարաբերական լինելը: Ստիպել է իր նկարները դիտողին չհավատալ սեփական աչքերին: Նա օժտված է նյութի և տարածության յուրահատուկ ընկալմամբ, ունեցել է սիմետրիայի ու անսահմանության սուր զգացողություն: Այդ որակները Էշերն արտահայտել է ոչ միայն նկարչությամբ, այլև միջավայրի յուրահատուկ ձևավորման առաջարկներով: Նա նաև անզուգական դիզայներ է եղել:

«Ես միշտ թափառում եմ հանելուկների մեջ, ամբողջությամբ ներքաշված եմ ուժասպառ անող խաղի մեջ»,- ասել է Էշերը:

Նա իր օպտիկական պատրանքները ստեղծում էր լուսուստվերի օգնությամբ, սակայն երբեք չէր փորձում հանդիսատեսին գցել մոլորության մեջ, ավելի շուտ նա ցանկացել է բացահայտել մարդկային ուղեղի կառուցվածքը և պատասխանել այն հարցին, թե ինչու՞ է առաջանում տեսողական խաբկանքը: Ըստ արվեստաբանների նրան գրավում էին պարադոքսները, «անհավանական ձևերը, բնության երկրաչափությունը»: Էշերը հաճախ գիտնականներից առաջ նախանշել և պատկերել է այս կամ այն երևույթը: Նա առաջիններից մեկն է պատկերել ֆրակտալները, դեռ այդ տերմինը մտցնելու թվականից՝ 1975թ.-ից առաջ: Էշերի ստեղծագործություններից շատերի մեջ մաթեմատիկոսները դիտարկել են որոշ օրենքների դիտողական մարմնավորումներ: Պատահական չէ, որ նրա ցուցահանդեսներից մեկը կազմակերպվել է Ամստերդամում՝ մաթեմատիկոսների համաշխարհային կոնգրեսի ժամանակ:

Նա ասում էր, որ ինքը բացարձակ անտեղյակ է ճշգրիտ գիտություններից, սակայն իր շատ գաղափարներ նա քաղում էր մաթեմատիկական հոդվածներից: Նա առավել շատ ընկերություն էր անում մաթեմատիկոսների, քան իր գործընկեր նկարիչների հետ: Ինչպես իսկական նկարիչ նա կաշկանդված չէր ինչ-որ շրջանակներում և նրա տիեզերքում հնարավոր էր ամեն ինչ: Հենց այդ ազատությունն էլ նրան օգնեց հաղթահարել եռաչափ տարածության սահմանները և ենթադրել, որ չափումները ավելի շատ են: Նա տեսնում էր աշխարհակարգի շերտերի բազմազանությունը, ինչը գիտնականները դեռ պիտի ապացուցեն: Պատահական չէ, որ նրան անվանում են 20-րդ դարի Լեոնարդո դա Վինչի
    Դիտվել է 849 անգամ
    123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190191192193194195196197198199200201202203204205206207208209210211212213214215216217218219220221222223224225226227228229230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249250251252253254255256257258259260261262263264265266267268269270271272273274275276277278279280281282283284285286287288289290291292293294295296297298299300301302303304305306307308309310311312313314315316317318319320321322323324325326327328329330331332333334335336337338339340341342343344345346347348349350351352353354355356357358359360361362363364365366367368369370371372373374375376377378379380381382383384385386387388389390391392393394395396397398399400401402403404405406407408409410411412413414415416417418419420421422423424425426427428429430431432433434435436437438439440441442443444445446447448449450451452453454455456457458459460461462463464465466467468469470471472473474475476477478479480481482483484485486487488489490491492493494495496497498499500501502503504505506507508509510511512513514515516517518519520521522523524525526527528529530531532533534535536537538539540541542543544545546547548549550551552553554555556557558559560561562563564565566567568569570571572573574575576577578579580581582583584585586587588589590591592593594595596597598599600601602603604605606607608609610611612613614615616617618619620621622623624625626627628629630631632633634635636637638639640641642643644645646647648649650651652653654655656657658659660661662663664665666667668669670671672673>>հաջորդ