20-րդ դարի Լեոնարդո դա Վինչին 12.12.2013
Մոսկվայի ժամանակակից արվեստի թանգարանում բացվել է 20-րդ դարի հոլանդացի նշանավոր նկարիչ Մաուրիցա Կորնելիս Էշերի գրաֆիկական աշխատանքների ցուցահանդեսը: Այդ մասին հաղորդում է «tvkultura.ru»-ն: Նա այն նկարիչն է, ով գրաֆիկայի միջոցերով ցուցադրել է ամեն տեսանելիի հարաբերական լինելը: Ստիպել է իր նկարները դիտողին չհավատալ սեփական աչքերին: Նա օժտված է նյութի և տարածության յուրահատուկ ընկալմամբ, ունեցել է սիմետրիայի ու անսահմանության սուր զգացողություն: Այդ որակները Էշերն արտահայտել է ոչ միայն նկարչությամբ, այլև միջավայրի յուրահատուկ ձևավորման առաջարկներով: Նա նաև անզուգական դիզայներ է եղել:
«Ես միշտ թափառում եմ հանելուկների մեջ, ամբողջությամբ ներքաշված եմ ուժասպառ անող խաղի մեջ»,- ասել է Էշերը:
Նա իր օպտիկական պատրանքները ստեղծում էր լուսուստվերի օգնությամբ, սակայն երբեք չէր փորձում հանդիսատեսին գցել մոլորության մեջ, ավելի շուտ նա ցանկացել է բացահայտել մարդկային ուղեղի կառուցվածքը և պատասխանել այն հարցին, թե ինչու՞ է առաջանում տեսողական խաբկանքը: Ըստ արվեստաբանների նրան գրավում էին պարադոքսները, «անհավանական ձևերը, բնության երկրաչափությունը»: Էշերը հաճախ գիտնականներից առաջ նախանշել և պատկերել է այս կամ այն երևույթը: Նա առաջիններից մեկն է պատկերել ֆրակտալները, դեռ այդ տերմինը մտցնելու թվականից՝ 1975թ.-ից առաջ: Էշերի ստեղծագործություններից շատերի մեջ մաթեմատիկոսները դիտարկել են որոշ օրենքների դիտողական մարմնավորումներ: Պատահական չէ, որ նրա ցուցահանդեսներից մեկը կազմակերպվել է Ամստերդամում՝ մաթեմատիկոսների համաշխարհային կոնգրեսի ժամանակ:
Նա ասում էր, որ ինքը բացարձակ անտեղյակ է ճշգրիտ գիտություններից, սակայն իր շատ գաղափարներ նա քաղում էր մաթեմատիկական հոդվածներից: Նա առավել շատ ընկերություն էր անում մաթեմատիկոսների, քան իր գործընկեր նկարիչների հետ: Ինչպես իսկական նկարիչ նա կաշկանդված չէր ինչ-որ շրջանակներում և նրա տիեզերքում հնարավոր էր ամեն ինչ: Հենց այդ ազատությունն էլ նրան օգնեց հաղթահարել եռաչափ տարածության սահմանները և ենթադրել, որ չափումները ավելի շատ են: Նա տեսնում էր աշխարհակարգի շերտերի բազմազանությունը, ինչը գիտնականները դեռ պիտի ապացուցեն: Պատահական չէ, որ նրան անվանում են 20-րդ դարի Լեոնարդո դա Վինչի
Մոսկվայի ժամանակակից արվեստի թանգարանում բացվել է 20-րդ դարի հոլանդացի նշանավոր նկարիչ Մաուրիցա Կորնելիս Էշերի գրաֆիկական աշխատանքների ցուցահանդեսը: Այդ մասին հաղորդում է «tvkultura.ru»-ն: Նա այն նկարիչն է, ով գրաֆիկայի միջոցերով ցուցադրել է ամեն տեսանելիի հարաբերական լինելը: Ստիպել է իր նկարները դիտողին չհավատալ սեփական աչքերին: Նա օժտված է նյութի և տարածության յուրահատուկ ընկալմամբ, ունեցել է սիմետրիայի ու անսահմանության սուր զգացողություն: Այդ որակները Էշերն արտահայտել է ոչ միայն նկարչությամբ, այլև միջավայրի յուրահատուկ ձևավորման առաջարկներով: Նա նաև անզուգական դիզայներ է եղել:
«Ես միշտ թափառում եմ հանելուկների մեջ, ամբողջությամբ ներքաշված եմ ուժասպառ անող խաղի մեջ»,- ասել է Էշերը:
Նա իր օպտիկական պատրանքները ստեղծում էր լուսուստվերի օգնությամբ, սակայն երբեք չէր փորձում հանդիսատեսին գցել մոլորության մեջ, ավելի շուտ նա ցանկացել է բացահայտել մարդկային ուղեղի կառուցվածքը և պատասխանել այն հարցին, թե ինչու՞ է առաջանում տեսողական խաբկանքը: Ըստ արվեստաբանների նրան գրավում էին պարադոքսները, «անհավանական ձևերը, բնության երկրաչափությունը»: Էշերը հաճախ գիտնականներից առաջ նախանշել և պատկերել է այս կամ այն երևույթը: Նա առաջիններից մեկն է պատկերել ֆրակտալները, դեռ այդ տերմինը մտցնելու թվականից՝ 1975թ.-ից առաջ: Էշերի ստեղծագործություններից շատերի մեջ մաթեմատիկոսները դիտարկել են որոշ օրենքների դիտողական մարմնավորումներ: Պատահական չէ, որ նրա ցուցահանդեսներից մեկը կազմակերպվել է Ամստերդամում՝ մաթեմատիկոսների համաշխարհային կոնգրեսի ժամանակ:
Նա ասում էր, որ ինքը բացարձակ անտեղյակ է ճշգրիտ գիտություններից, սակայն իր շատ գաղափարներ նա քաղում էր մաթեմատիկական հոդվածներից: Նա առավել շատ ընկերություն էր անում մաթեմատիկոսների, քան իր գործընկեր նկարիչների հետ: Ինչպես իսկական նկարիչ նա կաշկանդված չէր ինչ-որ շրջանակներում և նրա տիեզերքում հնարավոր էր ամեն ինչ: Հենց այդ ազատությունն էլ նրան օգնեց հաղթահարել եռաչափ տարածության սահմանները և ենթադրել, որ չափումները ավելի շատ են: Նա տեսնում էր աշխարհակարգի շերտերի բազմազանությունը, ինչը գիտնականները դեռ պիտի ապացուցեն: Պատահական չէ, որ նրան անվանում են 20-րդ դարի Լեոնարդո դա Վինչի